مهندسی بهداشت محیط

 و تمامی خدمات آرایشی بهداشتی  لازم است در مراکز تخصصی زیر نظر متخصصین پزشکی( پوست) صورت گیرد.و در این بین پزشکان عمومی و آرایشگران  از نظر قانونی نمی تواننداین خدمات را در محل آرایشگاه  و مطب انجامدهند.و فقط آرایشگران می توانند  آرایش ساده سر و صورت را بدون درج کلمه زیبایی و یا مرکز زیبایی در روی تابلو انجام دهند

این خدمات شامل  اپیلاسیون ( مومک). تاتو . الکترولیز . خالکوبی. پاکسازی . از بین بردن چین و چروک و لایه برداری کاشت ابرو.و غیره می باشد

دلیل ممنوعیت این مهم توسط آرایشگران در محل آرایشگاه با تجهیزات اندک پزشکی و گاها عدم رعایت موازین بهداشتی انتقال بیماریهایی چون ایدز و هپاتیت می باشد.

در این راستا گذراندن دوره ها توسط آرایشگران و اخذ مدرک از اداره محترم کار و امور اجتماعی و ادارات محترم فنی حرفه ای و شرکتهای سازنده لوازم آرایشی و اساتید دانشگاهی و اتحادیه های مربوطه  و دوره های خارج از کشور ،مجوزی جهت انجام کار و خدمات فوق نمی باشد. و آرایشگران با این مدارک نمی توانند خدمات فوق را در محل آرایشگاه انجام دهند.

انجام این خدمات لازم است در مطبهای پزشکان محترم متخصص پوست و زیر نظر آنها صورت گیرد

 در این بین نمی توان مهارتهای بعضی از افراد شاغل  در صنف آرایشگر و رعایت کامل موازین بهداشتی  توسط نامبردگان  و  مهمتر از همه نیاز جامعه به پاکیزگی و  خدمات آرایشی بهداشتی وهمچنین  کمبود بسیار شدید مراکز پزشکی را نادیده گرفت. و به تجربه ثابت شده  با محدود نمودن نیازهای بهداشتی  حامعه بدون در نظر گرفتن جایگزین مناسب و آموزش ،  کنترل نمودن با شکست روبرو شده و به ایجاد مراکز مخفی و زیر زمینی منجر خواهد شد.و شاید به همین منظور انجام اپیلاسیون و دیگر خدمات فوق در آرایشگاههای بعضی از شهرها و با تبلیغ در روزنامه ها گاها مشاهده میگردد.و شاید غیر قابل کنترل است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.